keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Tänää tulin ajatelleeks kesken koulupäivän että mitä sitä oikeestaan elämältään haluaa... Monesti ennenki miettiny tätä kyseistä asiaa, kun sitä multa on kysytty. "Mikä susta tulee isona?" ja "Mitä aiot tehä kun koulut on ohi?" on usein kysyttyjä kysymyksiä. Niihin ei välttämättä osaa vastata, mutta jos osaa on älyttömän onnekas! Multa kun on kysytty noi samat kysymykset nii oon alkanu miettii, että mitä mä oikeesti haluan tehdä/olla 10 vuoden päästä? Mistä mä sen nyt tietäisin? Toki tän hetken haluamiset ja toiveet vaikuttaa mun tulevaisuuteen, mutta mitä jos mieli vaihtuu? Mitä mä teen ku mulla onki jo ammatti, työ, perhe ja oma asunto, kun yhtäkkii haluunki jotain muuta. Aikuisuutta toki on se että ei voi vain tehdä mitä mieli huvittaa, mutta miksi työskennellä jossain jos ei viihdy siellä? Tai opiskella jossain jotain ammattia josta ei välitä?
Näitä tälläsiä pohdiskellessani tulin siihen päätökseen, että ei sitä voi ennalta tietää missä on, mikä on ja mitä tekee 10 vuoden päästä. 
Ihmisen mieli muuttuu tiuhaa tahtia. Kun mäki olin 5-vuotias, kysy äiti että mikäs susta tulee isona... No fiksuna likkana totesin, että prinsessa. Seuraavina vuosina mieli vaihtu poliisiks, jalkapallotähdeks, lentäjäks, hierojaks jne.
Nykyään ku multa kysytää noi samat kysymykset, vastaan vaan, että en vielä tiedä. Miks pitäis tietää? Okei, oonhan mä 18 ja lukion vika vuosi menossa, mutta on mulla vielä aikaa. 
Tälläkin hetkellä seurustelen maailman ihanimman pojan kanssa, ja panostan kaikkeni siihen suhteeseen. Tietty aika näyttää, että onko tää just se mulle oikee, mutta tällä hetkellä oon 100% varma että on. Söpöilykshän tää ny menee, mutta onnellisempaa tyttöö saa ettiä.
Parisuhteista voisin vielä sen verran tähän kirjotella että, jos/kun aikasemmista suhteista on traumoja tai huonoja muistoja, niin antakaa niiden olla omassa arvossaan. Ne vaan haittaa sun tulevaisuuden suhteita! Kokemuksesta voin kertoo :) Mennyt on mennyttä, katse tulevaan ! :) 

- the unknown

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti